2011.11.14. 23:19
"Erős várunk nékünk az anyanyelv"
Helyesírásunk izgalmas kérdései címmel tartott előadást Batári Antal a Dobó István Gimnázium tanára a Magyar Anyanyelv Napja alkalmából a Bartakovics Béla Közösségi Házban. A rendezvényt Mészárosné Pusztai Éva az Egri Kulturális és Művészeti Központ igazgatója és Sárosi Kinga alpolgármester nyitották meg. A bemutatóban kiemelést kaptak a magyar nyelvtan nehézségei, azok a jellegzetes hibák, amiket a magyartanárok többsége olvashat diákjai dolgozatában. Ezután következtek a felszólalások, ahol jónéhányan hangot adtak felháborodásuknak a média helytelen nyelvhasználatával kapcsolatban.
Tapasztalatairól és véleményéről Batári tanár urat kérdeztem:
Mit érzett, amikor felkérték arra, hogy tartsa meg a mai előadást?
- Örültem, mert a nyelv egyetemista korom óta nagyon fontos nekem, de féltem is egy kicsit, mert nem tudtam, hogy kik előtt kell szerepelnem és hogyan tudom majd őket lekötni.
A középiskolás diákok mennyire jártasak a magyar nyelvtan szabályaiban?
- Akiknek jó magyartanáruk van az általános iskolában már megtanulhatják a megfelelő alapokat. Az idegennyelvek tanulását is csak akkor lehet elkezdeni, ha már a magyar nyelvet egy bizonyos szinten tudjuk. Az iskolában szerzett tudás viszont sokszor nem elég ahhoz, hogy egész életünkben helyesen használjuk a nyelvet.
Mit gondol a magyar nyelv ünnepe kezdeményezésről?
- Nem is igazán ünnepelni kell a nyelvet, hanem foglalkozni kell vele, a felmerülő problémákat meg kell próbálni orvosolni. Ez az előadás is lehet ismeretszerzés az idősebbeknek és a fiataloknak is és ha valaki már megtanult három szót helyesen leírni, akkor már volt értelme.
Pap Rita
Szólj hozzá!
Címkék: eger pap helyesírás
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.